Repensem Badalona, cap a un nou Consell de Ciutat
#RepensemBadalona Procés participatiu per a la revitalització del Consell de Ciutat a Badalona
Badalona més saludable i educadora
03
Octubre 2022
00:00
24
Novembre 2022
23:00
Darrer comentari de
Participants
1
Grups
0
Referència: badalona-DEBA-2022-09-192
Versió 12 (de 12) veure altres versions
Quins són els reptes de la Badalona del futur en aquest àmbit?
Fes les teves propostes al final d'aquesta pàgina.
Eixos de debat
Els eixos dels debats es basen en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) determinats en l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible aprovada per l’Assemblea General de les Nacions Unides el setembre de 2015.
ODS 3: Salut i Benestar
- Garantir l'equitat en l'atenció sanitària
- Fomentar la corresponsabilitat de la ciutadania
- Reforçar la salut pública
- Impulsar campanyes per prevenir conductes de risc
- Prevenció de malalties transmissibles
- Promoure la salut en l'entorn comunitari
ODS 4: Educació de qualitat
- Impulsar activitats informatives
- Impulsar programes d'educació per a la sostenibilitat en l'educació no formal
- Promoure el consell d'infants del municipi
- Impulsar programes i iniciatives per a la inclusió
- Potenciar programes de formació al llarg de la vida
- Adoptar mesures orientades a garantir models d'aportacions familiars
- Potenciar la coeducació
Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest debat
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
4 comentaris
Potenciar l’envelliment actiu.
Les residències i casals de la gent gran s’han quedat desfasats. Cal actualitzar-los perquè fomentin un envelliment actiu i fomentar la intergeneracionalitat amb activitats transversals perquè resultin atractius. Han de representar la societat actual.
Ser conscients de l’aïllament emocional.
Treballar per aconseguir fer un ús responsable de les noves tecnologies (especialment amb el jovent) perquè no hi hagi problemes d’addiccions.
Promoure més treball en xarxa.
No s’educa només a les escoles així que cal promoure el treball amb tots els agents implicats (educadors de carrer, dinamitzadors d’equipaments de joves, infantils, etc.) i la seva coordinació.
Obrir espais comuns d’escoles fora d’horari escolar.
És habitual veure com els infants/joves entren als patis de l’escola fora de l’horari lectiu per poder jugar a futbol i això és un indicador que cal fer alguna cosa. Anteriorment, s’havia posat una persona a l’entrada, però això es percep com una acció de control i es converteix en un tret dissuasiu per fer-ne ús. Cal repensar com fer-ho, però no es pot negar que esdevé una necessitat del col·lectiu i que no està coberta.
Carregant els comentaris ...